טיפול PRP

רפואה רגנרטיבית - מהי ומדוע היא נקראת "רפואת העתיד"?

מטרת הרפואה הרגנרטיבית היא לעזור לגוף לטפל בעצמו, באמצעות תהליך הנקרא רגנרציה (התחדשות). בגופינו ישנן רקמות רבות שניזוקו בעקבות מחלה, פציעה, גיל או בעיות אחרות.

בתהליך הרגנרציה הגוף מפתח רקמה חדשה ומתפקדת, והיא בתורה מחליפה רקמה בעלת תפקוד לקוי. כך אנו עוזרים לגוף לטפל בעצמו בצורה טבעית, במקום לטפל בתסמינים שליליים באמצעות תרופות ונהלים רפואיים קשיחים.

לפני ואחרי הטיפול PRP

ההתחדשות של הרקמה מתרחשת בשלוש רמות שונות:

prp-list-icon11

מולקולרית:

התחדשות של מולקולות קטנות, המתפקדות כאבני הבניין של גוף האדם - כמו DNA, שומנים ופחמימות.
prp-list-icon22

תאית:

התחדשות מבני התאים, כמו נוירונים או אקסונים שאחראים על צמיחת תאים ועל רבייה בגוף האדם.
prp-list-icon33

רקמה:

התחדשות הדם, העור, העצם או השריר.

שיטות הטיפול החדשניות מתבססות על חומרים טבעיים הקיימים בגוף האדם, והיעילות הטיפולית שלהן גבוהה במיוחד.

לכן, כחלק מהמגמה הכללית בארץ ובעולם הדובקת בטיפולים טבעיים, הפופולריות של הרפואה הרגנרטיבית מרקיעה שחקים!

מה הוא טיפול PRP?

טיפול זה הוא חלק מהותי מהרפואה הרגנרטיבית.

ראשי התיבות PRP מסמנות את המונח – platelet‐rich plasma

במסגרת טיפול זה, מוזרקת פלזמה עשירה בטסיות דם של המטופל עצמו אל המטופל.
נשמע מוזר?
בואו ונסביר כיצד טיפול זה משפר את מצב הגוף והעור:

הטסיות עשירות בגורמי גדילה הממריצים את תאי הגזע, וכך עוזרות לגוף להתחדש ולהחלים בקצב מהיר יותר. אלו תכונות הריפוי הטבעיות של טסיות הדם, הכוללות גם שיפור של מרקם העור הכללי, הפחתה של הופעת קמטים וקמטוטים סביב הפה והעיניים, וצמצום אזורים חלולים כמו חריצים, לחיים ורקות.

הזרקת PRP גורמת באופן טבעי לעלייה בייצור אלסטין וקולגן. כתוצאה מכך, העור נראה מתוח, מלא וחלק יותר.

המטרה של הטיפול היא לגרום לגוף להשתמש בעצמו לטווח ארוך!

למי מיועד הטיפול?

מדוע כדאי לבצע טיפול PRP בקליניקה שלנו?

מאחר והקליניקה שלנו ייחודית בצורת הטיפול שלה, אנו מייחסים חשיבות רבה לטיפולי מעטפת המוצעים לצד טיפול בהזרקת PRP.
בכדי לעזור להתחדשות רקמות הגוף, ניתן לקבל בקליניקה עירוי נוטריינטים במהלך פרוצדורה ולאחריה.
בנוסף, ביכולתכם לקבל אבחון בגישת הרפואה פונקציונלית כולל המלצות לשיפור הבריאות בדגש על אבחון הבעיה מהשורש.

מדוע כדאי לבצע טיפול PRP בקליניקה שלנו?

כיצד מתכוננים לטיפול PRP?

כיצד מתבצע הטיפול?

אורכו המלא של הטיפול הוא בערך כשעה.

1. תחילה מכינים את העור. מורחים קרם אלחוש מקומי על אזור הטיפול, בכדי למזער את תחושת אי הנוחות במהלך הטיפול.
  2. שואבים אחת עד 4 מבחנות דם ומצנטרים אותן, בכדי להפריד את השכבה המלאה בתאים עשירים בפלסמה, טסיות דם וגורמי גדילה.
  3. מחלצים את השכבה הנ"ל, ומזריקים אותה לעור באמצעות מחטים עדינות מאוד. בדרך כלל מטופלים חווים תחושה של דקירות קלות במהלך הטיפול.
  4. באזורים עם קמטים עמוקים יותר, ניתן להשתמש בחומרי מילוי של חומצה היאלורונית – בכדי להחזיר את הנפח שאבד באופן טבעי בתהליך ההזדקנות.

מה הוא הפרוטוקול המושלם לטיפול בהזרקות PRP?

3 הזרקות
למשך 4-6 שבועות
טיפול אחד
לאחר חודש
טיפול אחד
פעם ב-3 חודשים​
המשך הטיפול

לאיזה מצבים רפואיים הטיפול לא מומלץ?

HIV or AIDS

Heavy smokers

Drug or alcohol users

Any type of blood cancer

Skin cancer in the area to be treated

Hepatitis C

Cardiovascular diseases that require blood thinners

Patients on regular use of NSAIDS

הטיפול לא מומלץ לבעלי מצבים אלו, מאחר והם משפיעים על טסיות הדם. כך טסיות הדם לא יכולות לייצר את התוצאות החיוביות הצפויות לאחר טיפול הזרקות PRP

מצבים רפואיים בהם אסור השימוש בהזרקות PRP כטיפול רגנרטיבי:

Critical thrombocytopenia (low platelet count)

Critical thrombocytopenia

Hypofibrinogenemia

Haemodynamic instability (collapse)

Sepsis (infection)

Acute and chronic infections

Chronic liver disease

Anti-coagulation therapy (warfarin, dabigatran, heparin)

Patients with unrealistic expectations

תופעות לוואי אפשריות:

על פי רוב, תופעות הלוואי של טיפולי PRP הן מינוריות במיוחד.
  1. חבורות – Bruising

לעיתים מופיעות חבורות קלות סביב מקום ההזרקה, זוהי תגובה נורמלית להליך. חבורות אלו בדרך כלל חולפת לאחר יום עד 10 ימים. לרוב האנשים יהיו חבורות ליד מקום ההזרקה, אם כי חלקם עשויים לפתח שינוי צבע בולט יותר.

1. נפיחות – Swelling

למרות שזו תופעה שעשויה לגרום לחוסר נוחות, נפיחות מעידה שהחידוש של פני העור פועל כמתוכנן. זה לא אמור להטריד אתכם יותר מדי, אלא אם אי הנוחות מוחלפת בכאב בלתי נסבל.

1. גירוי בעור – Skin Irritation

תסמינים אלו חולפים בדרך כלל תוך יום עד יומיים. לכן מומלץ בשבוע הראשון שלאחר הטיפול, להימנע מאיפור וקוסמטיקה על הפנים. בנוסף להימנעות ממגע – עלול להכניס חיידקים מזיקים לאזור ולגרות עוד יותר את העור.

1. זיהום – Infection

למרות שהסיכון לזיהום נמוך למדי, הוא עדיים קיים ועלול להתפתח במקום הטיפול. היזהרו מסימנים נפוצים של זיהום, כולל:

• חום
  • צמרמורת
  • בחילה
  • חום או אדמומיות סביב אזור הטיפול
  • מוגלה או דליפה

במידה ואתם חווים סימנים של זיהום, פנו לרופא בהקדם האפשרי.

1. כאב קל – Mild Pain

רוב האנשים עלולים לחוות מעט כאבים עקב דלקת. תחושות אלו מסמלות שהטיפול עובד, אך יכולות להשפיע על התפקוד היומיומי של המטופל. הכאב אמור להירגע ולחלוף תוך 3 ימים.

חלק מהמטופלים עלולים לחוות כאב וכאב מתמשך גם לאחר שחלפו מספר שבועות.

1. שיפור מינימלי – Minimal Improvement

למרות שסעיף זה לא נחשב ל"תופעת לוואי", חלק מהמטופלים עלולים להתאכזב לאחר שלא קיבלו את התוצאות שציפו להן.

בכדי למזער את האפשרות של תופעות לוואי לאחר הזרקת PRP כמו חבורות זמניות, נפיחות ואדמומיות – ינתנו המלצות מפורטות לתקופת ההחלמה.

References:

1. Zhang M, Park G, et al. “Review article: Applications and efficacy of platelet‐rich plasma in dermatology: A clinical review.” J Cosmet Dermatol. 2018 Jul 25. [Epub ahead of print].- https://www.actasdermo.org/es-pdf-S1578219014003357

2. Platelet-Rich Plasma in Aesthetics- https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8664171/pdf/IDOJ-12-41.pdf